lillyl

Direktlänk till inlägg 16 april 2012

Trist

Av lillyl - 16 april 2012 17:13

Jag hatar o gnälla, det är så tråkigt och jag blir själv sur på människor som jämt gnäller och nu är jag själv där.

Men jag blir så förbannat trött på att ALDRIG få må 100% bra! Är det inte huvudvärken och yrseln som spökar så är det magen.

Dessvärre är det de senaste som spökat ordentligt de sista 3-4 dagarna, har mått så illa och haft sån värk, i stort sett allting jag ätit har kommit ut igen (nej ingen magsjuka).

Det här påverkar mitt liv mer o mer på ett negativt sätt och jag finner ingen utväg heller, igår och idag var jag tvungen att stanna hemma från jobbet pga att jag var tvungen att vara nära en toalett hela tiden, hur kul är det när man precis börjat jobba och vill göra bra ifrån sig!!


Att inte heller kunna planera saker för att man inte vet hur man skall må det datumet är också riktigt jobbigt, vet inte hur många olika resor, fester, upplevelser jag fått säga nej till det senaste året på grund av detta, jag som alltid älskat att göra kul saker och vara social men nu känner jag hur jag blir mer o mer inskränkt och osocial, märker av hur vänner inte längre hör av sig i samma utsträckning (O hey jag förstår det), skulle inte heller orka att fråga o fråga o hela tiden få ett nej.

Men det är INGE kul! Jag är faktiskt fortfarade (relativt) ung och vill få leva ett kul och innehållsrikt liv, inte sitta o se tillbaka på den här tiden o minnas den som hemsk, jobbig och tråkig.


Ni undrar säkert varför jag inte hört av mig till läkaren, tro mig det har jag ett antal gånger, men har aldrig känt att jag blivigt tagen på allvar när jag varit där. Har det inte varit stress och för lite motion så har det låtit att mina problem suttit i "huvudet", det vill säga pyskiskt, men det kan jag inte hålla med om..

Om man varje dag har såna smärtor att man behöver lägga sig ner, har ett konstant illamående och kräks flera gånger per dag och ständigt måste ha en toalett nära. Är det huvudet som spökar då?

Jag förstår mig inte på läkare just nu! Hur svårt skulle det kunna vara att göra en ny undersökning och te.x kolla upp i fall jag är intolerant mot gluten (vilket jag bl.a tror är boven).


Jag vill verkligen be alla nära o kära där ute om ursäkt för att jag blivigt en sån tråkig människa men tro mig det är inte med mening som det är så!


Nej, istället för att sitta här och "gnälla" ska jag försöka göra något nyttigt tror jag. Plugga kan man i alla fall göra trots en massa värk!


Puss o hej!!!

 
 
Ingen bild

Natalie (Bengtsson)

16 april 2012 18:08

Fy vad tråkigt! Hoppas att du snart finner vad som är tokigt och får må bra! Många kramar!

 
Ingen bild

Leila

16 april 2012 19:42

Tack snälla Natalie! :)
De orden värmde jätte mkt ska du veta!
Har du kvar din blogg?
Kram Leila

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lillyl - 10 oktober 2012 18:16

  Mitt i allt elände så händer en riktigt kul sak :)  Får ett medelande från min lärare som meddelar mig att jag fått betyg A i kursen "Vård och omsorgsarbete 1", det är liksom det högsta betyg som man kan få :) Och eftersom jag fick det betyget p...

Av lillyl - 9 oktober 2012 15:42

  Hemma från jobbet idag också, mår absolut inte bra! Har sån huvudvärk och mår så illa, min nacke är så stel och öm så jag kan knappt klä på mig själv eller vända mig för häftigt för då snurrar bara allting och jag måste lägga mig ner.  Har försö...

Av lillyl - 21 september 2012 18:41

  Holy maccaroni vad jag är trött! Just nu finns det inte mycket energi kvar alls i denna tös! Efter denna hektiska och väldigt annorlunda vecka skulle det vara grymt att kasta sig i sängen o bara glutta på TV:n men har tyvärr tvättstuga ikväll :S ...

Av lillyl - 4 september 2012 06:10

  Jisses vad lång tid det har gått sen jag sist bloggade! Som ni kanske märkt fanns ingen inspiration eller ork till att blogga men någonstans så saknar jag ändå att skriva av mig ;) Aja, vi får väl se hur länge det håller i sig den här gången! :P ...

Av lillyl - 10 juli 2012 11:47

  En liten bildsamling från senaste tiden.   -Finaste Tequila katten-       -Snart kommer man kunna äta dessa godingar som det finns fullt av hos mamma o pappa-   -Underbart med smultron-     -Whiskas diggar Hello Kitty- ...

Ovido - Quiz & Flashcards