lillyl

Direktlänk till inlägg 8 juni 2012

Inspirationen har kommit tillbaka

Av lillyl - 8 juni 2012 14:37

  Nu är det verkligen jätte länge sedan som jag stod i köket och bakade o pysslade! Vet inte varför, men till o från försvinner helt lusten för att pyssla och fixa och jag tycker bara det är tråkigt, men nu har alltså lusten kommit tillbaka igen o jag har väldigt många idéer om vad jag vill pyssla med o baka fram över :) Idag passade jag på att baka en äppelsockerkaka på äpplen som höll på att bli gamla (dessvärre dog kamera batteriet  så ingen bild på den finns), och sen bakade jag även chokladmuffins med gottefylling och glasyr.



 

 
 
Eleonore

Eleonore

10 juni 2012 10:47

Oj så smarriga dina muffins såg ut! Chokladmuffins är ju bland det bästa men dina med äpple lät ju jättegoda också :D
Ja men precis, tyllar kan man aldrig få för många av! Alla är ju i olika utföranden och olika storlekar så ingen är den andra lik. Blir också så sugen att handla en massa kul när man tittar i bak-webshoppar, finns så mycket fint och användbart :D
Det låter som en mysig helg, tråkgt dock att din morbror återvänder hem till Canada :) Hoppas ni hade fint väder så det blev en glass i solen! Här var det kanonväder så vi tog en shoppingrunda på stan som avslutades med en sen lunch i parken :D Idag blir det dessvärre tråkig städning :)
Kram!

http://fikamed.wordpress.com

 
Eleonore

Eleonore

11 juni 2012 10:25

ÅH jag spanade in er bakblogg och den är ju jättefin, kul att ni startat den tillsammans! Massa goda recept redan ju, den ska jag kika in fler gånger på :D
Tack snälla, ja tårtbesticken är verkligen otroligt fina och dessutom sköna att hålla i handen när man använder dom. Kostar skjortan med det märket men det kan det vara värt :) Blir bara inte att man köper allt på en gång!
Kram

http://fikamed.wordpress.com

 
Eleonore

Eleonore

12 juni 2012 10:13

Förstår att det är extra kul att få göra något sånt med en så nära vän, alltid kul när man har ett gemensamt intresse! Som sagt en väldigt fin bakblogg :)
Ja couscousen är verkligen god och otroligt lätt att göra, kommer nog inte lägga upp recept på den men det är bara att koka couscous med grönsaksbuljong. Ta 4 chorizo som du skär i tunna slantar, en röd paprika som man strimlar, sen i med 3 dl creme fraiche och 2 dl creme fraiche smaksatt med paprika chili. Bara koka upp och så är det klart! Detta räcker till 4 personer så bara dela receptet för mindre :)
Så spännande, vad är du ute efter för bil? Själv ska jag provbaka lite cupcakes idag, iaf börja med själva muffinsen :)
Kram

http://fikamed.wordpress.com

 
Eleonore

Eleonore

14 juni 2012 10:39

Så roligt att du beställt hem massa tyllar, strössel och annat kul för baket. Då kommer det dyka upp en massa godsaker framöver på andra bloggen med andra ord :D
Ja mina cupcakes blev väldigt lyckade faktiskt och recept ligger uppe nu!
Så tråkigt att du fick jobba när det var så härligt väder igår men måste vara kul att komma igång på sommarjobbet nu!
Många kramar till dig också vännen

http://fikamed.wordpress.com

 
Eleonore

Eleonore

15 juni 2012 10:10

Tack sötaste du, det är verkligen härligt att det snart är dags och man kan gå runt med sin lilla gobit i armarna istället för magen bara :P
så jobbigt att bussarna går så dåligt när du börjar tidigt nu under sommaren men skönt att det går att lösa genom att sova hos dina föräldrar. Hoppas du får en kanonhelg! Kramar

http://fikamed.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lillyl - 10 oktober 2012 18:16

  Mitt i allt elände så händer en riktigt kul sak :)  Får ett medelande från min lärare som meddelar mig att jag fått betyg A i kursen "Vård och omsorgsarbete 1", det är liksom det högsta betyg som man kan få :) Och eftersom jag fick det betyget p...

Av lillyl - 9 oktober 2012 15:42

  Hemma från jobbet idag också, mår absolut inte bra! Har sån huvudvärk och mår så illa, min nacke är så stel och öm så jag kan knappt klä på mig själv eller vända mig för häftigt för då snurrar bara allting och jag måste lägga mig ner.  Har försö...

Av lillyl - 21 september 2012 18:41

  Holy maccaroni vad jag är trött! Just nu finns det inte mycket energi kvar alls i denna tös! Efter denna hektiska och väldigt annorlunda vecka skulle det vara grymt att kasta sig i sängen o bara glutta på TV:n men har tyvärr tvättstuga ikväll :S ...

Av lillyl - 4 september 2012 06:10

  Jisses vad lång tid det har gått sen jag sist bloggade! Som ni kanske märkt fanns ingen inspiration eller ork till att blogga men någonstans så saknar jag ändå att skriva av mig ;) Aja, vi får väl se hur länge det håller i sig den här gången! :P ...

Av lillyl - 10 juli 2012 11:47

  En liten bildsamling från senaste tiden.   -Finaste Tequila katten-       -Snart kommer man kunna äta dessa godingar som det finns fullt av hos mamma o pappa-   -Underbart med smultron-     -Whiskas diggar Hello Kitty- ...

Ovido - Quiz & Flashcards