lillyl

Direktlänk till inlägg 1 juni 2012

BB Cream

Av lillyl - 1 juni 2012 19:15

  Jag har aldrig riktigt gillat min hy i ansiktet, tycker att jag är alldeles för blek och att jag har för mycket kvisslor (även om jag aldrig lidit av acne), samt att jag är ganska så torr.

Därför är smink väldigt viktigt för mig, men nu när det börjar bli sommar o varmt ute tycker jag nästan att man kvävs under tjocka lager av foundation o puder och känner sig så svettig och blank. Har länge försökt hitta något bättre alternativ men inte lyckats förrän nu faktiskt.






Tidigare i veckan köpte jag den omtalade BB cream från Garnier och faktiskt jag är riktigt AMAZED :D

Först när jag tryckte ut krämen så kändes den väldigt tjock och jag tänkte att nej, det här bådar inte gott, men så fort den var utstryken i ansiktet kändes det bra. Älskar att den är som en dagcréme som går direkt in i huden utan att kladda, den täcker alldeles lagom men låter ändå huden andas igenom, och vill man så kan man ju alltid dutta på lite löspuder över.

Jag kommer absolut att fortsätta använda denna "mirakelkräm" nu under sommaren och säkert även under hösten när man inte känner för att vara så jättespacklad.



  Bildkälla: smartson.se

 
 
Eleonore

Eleonore

2 juni 2012 10:42

Jag har inte riktigt förstått vad det där är för kräm, är det en dagkräm? Vad är det lilla extra? :)
Ja vegetariska recept gillas! Tycker absolut du ska delta under det nya temat, man får jo hoppa in när man vill :D Ett sommartema känns ju ändå väldigt fritt men härligt!
I helgen har vi faktiskt inga planer mer än att åka till maxi och storhandla haha. Vad hittar du på?
Kram

http://fikamed.wordpress.com

 
Sandrah - trebarnsmamma

Sandrah - trebarnsmamma

2 juni 2012 19:56

Hudvård får du köpa av mig ;) Jag är hudvårdskonsult ju.

http://sandrah.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lillyl - 10 oktober 2012 18:16

  Mitt i allt elände så händer en riktigt kul sak :)  Får ett medelande från min lärare som meddelar mig att jag fått betyg A i kursen "Vård och omsorgsarbete 1", det är liksom det högsta betyg som man kan få :) Och eftersom jag fick det betyget p...

Av lillyl - 9 oktober 2012 15:42

  Hemma från jobbet idag också, mår absolut inte bra! Har sån huvudvärk och mår så illa, min nacke är så stel och öm så jag kan knappt klä på mig själv eller vända mig för häftigt för då snurrar bara allting och jag måste lägga mig ner.  Har försö...

Av lillyl - 21 september 2012 18:41

  Holy maccaroni vad jag är trött! Just nu finns det inte mycket energi kvar alls i denna tös! Efter denna hektiska och väldigt annorlunda vecka skulle det vara grymt att kasta sig i sängen o bara glutta på TV:n men har tyvärr tvättstuga ikväll :S ...

Av lillyl - 4 september 2012 06:10

  Jisses vad lång tid det har gått sen jag sist bloggade! Som ni kanske märkt fanns ingen inspiration eller ork till att blogga men någonstans så saknar jag ändå att skriva av mig ;) Aja, vi får väl se hur länge det håller i sig den här gången! :P ...

Av lillyl - 10 juli 2012 11:47

  En liten bildsamling från senaste tiden.   -Finaste Tequila katten-       -Snart kommer man kunna äta dessa godingar som det finns fullt av hos mamma o pappa-   -Underbart med smultron-     -Whiskas diggar Hello Kitty- ...

Ovido - Quiz & Flashcards