lillyl

Direktlänk till inlägg 29 mars 2012

Saknad

Av lillyl - 29 mars 2012 17:35

Satt och kikade igenom en del gamla bilder på datorn och hamnade bland alla London bilder. Som jag saknar denna underbara stad!!

Redan från första stund blev jag kär och kommer alltid ha den som min absoluta favorit stad i världen!

Ibland tänker jag tillbaka på min tid där och undrar om jag gjorde rätt som valde att flytta tillbaka till Sverige, skulle jag ha stannat och bara låtit allting flyta på? Är så kluven.

Hade jag inte kommit tillbaka så hade jag aldrig börjat plugga och då aldrig träffat min underbra älskling och det skulle jag aldrig vilja vara utan!

Men samtidigt var tiden i London så magisk, varje dag bjud på nya översakningar, möten och upplevelser! aldrig att jag kände att usch vad jag haft tråkigt idag eller vad ska man hitta på nu då. Hoppa på bussen eller tuben och du hade ett äventyr väntandes vid nästa hållplats.

o alla underbara människor ska vi inte glömma, trots all stress o hets så var alla så varma och vänliga, hjälpsamma och roliga! Jag lovar att man skulle kunna skaffa sig minst 5 nya vänner varje dag där!

Tänk att man kan bli så "kär" i en stad, jag menar jag har varit i bl.a Grekland och det är verkligen så mysigt och vackert där men jag lockas inte av att bli en del av den vardagen på samma sätt som jag verkligen skulle kunna se mig själv leva och bo i London.


Och som jag tänker på mina små sötnosar som jag lämnade. De måste vara riktigt stora nu! Lilla clemmie som bara var 6 månader när jag åkte hem är ju snart 5 år!

Alla våra förmiddagar ihop, promenaderna i parken och all lek, tänk att jag var den som först märkte hennes första tand :)

O pojkarna, Alfie och Ludo.

Alfie som inte riktigt kunde acceptera mig från början, testade mig hela tiden men som sakta började låta mig bli en del av hans liv, alla våra mysiga lekstunder, picknickar i parken och upptåg!

O lillgamla Ludo, så klok o smart men ändå så skör.


Saknar mitt rum också! Så stort och fint, alla flygplan som flög över mitt fönster :)


Usch, ska nog sluta skriva nu innan jag börjar böla för mycket. Knappt ett år kvar nu då innan jag och mamma åker dit igen!


 

- Mitt Hus -


 


-Familjen Davies -

Mina sötnosar!!


 


-Mamma o jag farandes i cyekltaxi på Oxford Street -



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lillyl - 10 oktober 2012 18:16

  Mitt i allt elände så händer en riktigt kul sak :)  Får ett medelande från min lärare som meddelar mig att jag fått betyg A i kursen "Vård och omsorgsarbete 1", det är liksom det högsta betyg som man kan få :) Och eftersom jag fick det betyget p...

Av lillyl - 9 oktober 2012 15:42

  Hemma från jobbet idag också, mår absolut inte bra! Har sån huvudvärk och mår så illa, min nacke är så stel och öm så jag kan knappt klä på mig själv eller vända mig för häftigt för då snurrar bara allting och jag måste lägga mig ner.  Har försö...

Av lillyl - 21 september 2012 18:41

  Holy maccaroni vad jag är trött! Just nu finns det inte mycket energi kvar alls i denna tös! Efter denna hektiska och väldigt annorlunda vecka skulle det vara grymt att kasta sig i sängen o bara glutta på TV:n men har tyvärr tvättstuga ikväll :S ...

Av lillyl - 4 september 2012 06:10

  Jisses vad lång tid det har gått sen jag sist bloggade! Som ni kanske märkt fanns ingen inspiration eller ork till att blogga men någonstans så saknar jag ändå att skriva av mig ;) Aja, vi får väl se hur länge det håller i sig den här gången! :P ...

Av lillyl - 10 juli 2012 11:47

  En liten bildsamling från senaste tiden.   -Finaste Tequila katten-       -Snart kommer man kunna äta dessa godingar som det finns fullt av hos mamma o pappa-   -Underbart med smultron-     -Whiskas diggar Hello Kitty- ...

Ovido - Quiz & Flashcards