lillyl

Direktlänk till inlägg 23 november 2011

Lång dag

Av lillyl - 23 november 2011 20:43

Mobilen ringde klockan 07 imorse, då hade jag sovit knappt 2 timmar så jag var verkligen helt död!

Skulle nämligen vara hos neurlogen på akademiska 08.45 på en jourtid. Kom in nästan på en gång och fick träffa en jätte trevlig läkare som undersökte mig och en massa sånt, sen sa han att han behövde prata lite med en kollega och när han kom tillbaka sa han att jag skulle få göra en röntken, det kunde nämligen finnas små proppar i hjärnan som orsakde huvudvärken.

Fick smått panik, proppar jag?

Sen kom nästa överaskning, tydligen var det något som hänt som gjorde röntken upptagen så jag skulle få vänta drygt 3,5 timme innnan det skulle bli min tur, sköterskan frågade om jag ville ta en promenad eller om jag ville låna en säng o vila på.

LYCKA!! Fick en egen säng som jag la mig i och tro mig, jag lyckades somna på en gång av både utmattning och huvudvärk, x antal timmar senare fick jag åka upp till röntken och jag tycker de där maskinerna är såå läskiga, sen fick jag kontrast insprutat i mig och och sköterskan sa att det skulle bli varm och kännas som att man "kissar" på sig och japp det gjorde det också!

När allting var färdigt var det dags att åka tillbaka, väntetid innan resultaten kom tillbaka så jag lyckades charma till mig sängen igen.

Klockan 14.30 kommer doktorn och berättar att allting såg bra ut, inga proppar eller förändringar i huvudet, vi diskuterade hur jag ska få hjälp med värken och sen begav jag mig ner på stan.


Hade några små saker o fixa på stan innan jag tog bussen hem, möttes av två superkeliga kissar som jag slängde mig i soffan och kramade sönder (ursäkta uttrycket). Nu ikväll har jag varit väldigt pysslig, fixat med adventsljusstaken inför söndag, städat toaletten, varit ut med sopar och lite annat.


Nu bara HOPPAS, HOPPAS HOPPAS jag att jag kommer kunna sova inatt efter denna hektiska och jobbiga dag.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lillyl - 10 oktober 2012 18:16

  Mitt i allt elände så händer en riktigt kul sak :)  Får ett medelande från min lärare som meddelar mig att jag fått betyg A i kursen "Vård och omsorgsarbete 1", det är liksom det högsta betyg som man kan få :) Och eftersom jag fick det betyget p...

Av lillyl - 9 oktober 2012 15:42

  Hemma från jobbet idag också, mår absolut inte bra! Har sån huvudvärk och mår så illa, min nacke är så stel och öm så jag kan knappt klä på mig själv eller vända mig för häftigt för då snurrar bara allting och jag måste lägga mig ner.  Har försö...

Av lillyl - 21 september 2012 18:41

  Holy maccaroni vad jag är trött! Just nu finns det inte mycket energi kvar alls i denna tös! Efter denna hektiska och väldigt annorlunda vecka skulle det vara grymt att kasta sig i sängen o bara glutta på TV:n men har tyvärr tvättstuga ikväll :S ...

Av lillyl - 4 september 2012 06:10

  Jisses vad lång tid det har gått sen jag sist bloggade! Som ni kanske märkt fanns ingen inspiration eller ork till att blogga men någonstans så saknar jag ändå att skriva av mig ;) Aja, vi får väl se hur länge det håller i sig den här gången! :P ...

Av lillyl - 10 juli 2012 11:47

  En liten bildsamling från senaste tiden.   -Finaste Tequila katten-       -Snart kommer man kunna äta dessa godingar som det finns fullt av hos mamma o pappa-   -Underbart med smultron-     -Whiskas diggar Hello Kitty- ...

Ovido - Quiz & Flashcards